Tárgyalástechnika I. BSU 2207L

Tantárgyi tematika és félévi követelményrendszer

Féléves tematika:

  1. 2024.03.02. A kommunikáció elméletei, kódrendszerei. Funkciói és célkonfliktusai. Felkészülés a kommunikációra. A vállalati és üzleti kommunikáció. Üzleti kommunikáció szóban. Üzleti kommunikáció írásban. Az elektronikus kommunikáció az üzleti szférában.
  2. 2024. 04.19. A tárgyalás definíciója. Disztributív és integratív tárgyalások. Disztributív tárgyalási stratégiák. Integratív tárgyalási stratégiák. Tárgyalási taktikák.
  3. 2024.05.11. A leggyakoribb disztributív és integratív tárgyalási taktikák. Tárgyalási stílusok. Konfliktuskezelés. Asszertív kommunikáció. Tárgyalási modellek. A kultúra és kultúraközi kommunikáció. Interkulturális kommunikáció. Etikett és protokoll az üzleti életben. Az üzleti kommunikáció etikája.

 
A foglalkozásokon történő részvétel:

  • Az előadások a képzés szerves részét képezik, így az Intézmény a hallgatóktól elvárja a részvételt az előadásokon (TVSz 8.§ 1.)

Félévi követelmény: Kollokvium
Az értékelés módja, ütemezése:

  • vizsga típusa: Kollokvium
  • vizsgára bocsátás feltétele: pl.: egy házi dolgozat és prezentáció elkészítése

A vizsgára bocsátás feltétele:

  • Egy házi dolgozat és prezentáció megfelelt minősítésű (legalább 51%-os) teljesítése.
  •  Beadási határidők: 2024. május 24.
  • A dolgozatok és a prezentáció témáját az első órán az oktató javaslata alapján választ a hallgató. Lehetőség van szabadon választott téma kidolgozására is, ha azt a félév elején az oktató jóváhagyta.
  • A házi dolgozatok formai követelményire a szakdolgozati útmutatóban foglaltak az irányadók. A határidő elmulasztása, a formai és tartalmi követelmények mellőzése, a dolgozatok 51% alatti teljesítése a tantárgy félévi érvénytelenségét vonja maga után.

A kollokvium típusa: szóbeli.
Szóbeli vizsga témakörei:

  1. A kommunikáció elméletei, kódrendszerei. Funkciói és célkonfliktusai. Felkészülés a kommunikációra.
  2. A vállalati és üzleti kommunikáció.
  3. Üzleti kommunikáció szóban. Üzleti kommunikáció írásban.
  4.  Az elektronikus kommunikáció az üzleti szférában.
  5. A tárgyalás definíciója. Disztributív és integratív tárgyalások.
  6. Disztributív tárgyalási stratégiák. Integratív tárgyalási stratégiák.
  7. Tárgyalási taktikák.
  8. A leggyakoribb disztributív és integratív tárgyalási taktikák.
  9. Tárgyalási stílusok.
  10. Konfliktuskezelés. Asszertív kommunikáció.
  11. Tárgyalási modellek.
  12. A kultúra és kultúraközi kommunikáció.
  13. Interkulturális kommunikáció.
  14. Etikett és protokoll az üzleti életben. Az üzleti kommunikáció etikája.

Az érdemjegy kialakításának módja:
Az érdemjegyet az írásbeli házi dolgozat és a prezentáció számtani átlaga határozza meg. Az elégtelen írásbeli részeredmény kizárja a szóbeli vizsga megkezdésének lehetőségét.